█ ▲ ♫ ♪

första gången som du såg på mig, ska jag komma ihåg.

Ska snart iväg till Malin, vi ska plugga och käka nybakta bullar, som jag har kämpat med sen klockan ett.

Började med att kardemumman var slut, så när mamma kom hem så fick hon fara och köpa det, jag glömde smöret i degen, så jag fick lägga till det, lät det jäsa, bakade ut det och det tog år eftersom jag gjorde en liter.

Men dom ser fett goda ut, ser fram emot att smaka!

Vad hände idag på praktiken då?

Gjorde 38 grodbakelser, 15 skulle upp till butiken. Stoppade dom på en plåt, går upp för trappan, missar sista trappsteget, faller med plåten i händerna, nära på att slå i skallen i en hård papperskorg, grodorna faller i golvet, jag mosar dom med knäna. 4 st klarade sig, 11 dog. Kul liv.

Blev fett less då, var väldigt pinsamt också hahaha.

En dag kvar av min praktik, jävligt skönt men ändå ganska sorgligt med tanke på att jag har blivit ganska bra vänner med dom som jobbar där, speciellt Åsa.

Chefen Roger är en jävligt skön snubbe, skämtar om det mesta vilket är ganska skönt.

Så även om jag ser fram emot att få komma tillbaka till skolan och få sommarlov, så vill jag ändå stanna på något sätt.

Jag har gjort allt möjligt, allt från tårtor, bakelser och marsipanlöv till att knåda bröd, knäcka ägg och dricka massa läsk.

Men nu ska jag fara till Malin och chilla vidare.

xoxo



En superfin låt som jag absolut avgudar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: