█ ▲ ♫ ♪

“There is no gesture more devastating than the back turning away.”

Sitter just nu ensam hemma, ska göra lite kyckling och ris till lunch(en väldigt sen lunch) och sen vet jag inte vad jag ska göra. Ut och sola kanske.
 

 
Annars sitter jag och kollar på konsekvenser av mobbning. Det är hemskt att se hur dåligt någon kan få en att må, hur smärtsamma ord är, vad man gör för att må bättre. Det är hemskt att veta att människor tar livet av sig varje dag på grund av mobbning. Ingen förtjänar att bli mobbad, oavsett vart du kommer ifrån, hur du ser ut, hur du pratar, vilken religion du har, vilka kläder du använder, vilka intressen du har, hur du mår inombords, om du har ärr på armarna eller ben, vilken musik du lyssnar på, vilken sexuell läggning du har. INGEN förtjänar det. Alla är olika, och vi är den vi är. Jag har själv upplevt en lättare mobbning, jag var 13 år, hade precis börjat 7:an och jag mådde så dåligt över mig själv på grund av orden jag fick höra. Jag har alltid varit en stark person, har alltid stått upp för mig själv, och det var det jag gjorde. Jag sa till min mentor och jag fick det att sluta efter någon dag. Jag vill inte tänka på hur dom, som får uppleva hemskare ord, misshandel, och mobbning över internet, mår. Jag blir så ledsen att en människa kan göra så mot någon annan. Hur hjärtlös kan man vara, inget medlidande, inget alls. Bara en massa handlingar som gör att man mår så psykiskt dåligt att man inte vill leva längre. Jag hoppas att dom som blir mobbade vågar och vill säga ifrån, vågar vara starka för sin egna skull och att dom hoppas att det ska bli bättre. Få ett slut på mobbning, för det gör ingen nytta i livet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: